VTISI Z DNEVA ŠČITNICE 2017

VTISI Z DNEVA ŠČITNICE 2017

VTISI OB DNEVU ŠČITNICE, 18.3.2017

V soboto zjutraj me je iz sanj prebudil sončni žarek, ki je pokukal skozi špranjo rolete v sobi. Hitro sem skočila s postelje in v kuhinji sva s fantom začela pripravljati zajtrk, nakar je mojo slušno pozornost pritegnil prispevek z radia o pogostosti ščitničnih obolenj. Kmalu za tem sem zaslišala znani ženski glas in predstavitev njene življenjske zgodbe z obolenjem ščitnice. V nadaljevanju je sledilo vabilo vsem poslušalkam in poslušalcem, naj se udeležijo javnega dogodka ob Dnevu ščitnice v Ljubljani.

Prvo predavanje z naslovom Najpogostejša vprašanja bolnikov z boleznimi ščitnice družinskemu zdravniku, je vodila dr. Jarmila Trček Breznikar, spec. druž. med. Ob njenem predavanju sem začutila, da je zdravnica z veliko začetnico, saj svoj poklic opravlja z veliko mero sočutja in razumevanja do ljudi. Všeč mi je bila njena preprostost in celotno predavanje, ki je zajelo vsa najpomembnejša vprašanja, ki si jih bolniki zastavljamo in po navadi nanje ne dobimo ustreznih odgovorov.

Asistent dr. Evgen Benedik, univ. dipl. inž. živ. tehnol., je z uvodnim filmčkom predstavil bolezni ščitnice, podrobno pojasnil najpomembnejše informacije in vse skupaj smiselno povezal z naslovom Bolezni ščitnice, prehrana in nosečnost. Nazorno je po poglavjih opredelil vrste obolenj ščitnice, pojasnil kako pravilno jemati zdravila, kakšno korist in škodljivost ima določena hrana za ščitnico. Velik poudarek je namenil prehranskim dopolnilom in povedal, da so najboljša tista super živila, ki so nam na dosegu rok, kot so kislo zelje, borovnice, hren… Razložil je, da »čudežnih tablet«, ki vsebujejo vse vitamine in minerale, ne priporoča, saj je bolje uživati vsako učinkovino posebej. Na tak način jih lahko organizem veliko bolje izkoristi. Zelo všeč mi je bilo, ko je korektno spregovoril o nosečnosti in tako sem izvedela, da se mi kot bodoči nosečki ne bo treba posluževati nobenih posebnih diet, razen izogibanja surovim in suhomesnatim izdelkom ter sirov s plesnijo. Poudaril je pomen zadostnega vnosa joda v telo, saj je ta do 60% višji pri nosečnicah, pomembnost folne kisline, katera se nahaja tudi v raznovrstni zelenjavi in izpostavil napačen mit, ki je včasih veljal, da naj bi nosečnica jedla za dva. Povedal je, da je v nosečnosti pomembno zaužiti 2200 kcal s poudarkom, da nosečka zaužije hrano samo zase, vendar kvalitetno, 5 obrokov na dan, brez vmesnih prigrizkov.

Izvedli smo tudi občni zbor. Vodje skupin smo predstavile udeleženim poročila o delovanju skupin za samopomoč v letu 2016, predsednica o delu društva in blagajničarka finančno poročilo. Občni zbor je sprejel zaključni račun za leto 2016 in plan za 2017.

Sledil je odmor, med katerim sem se srečala z ljudmi, ki imajo podobne težave kot jaz. V času odmora smo se Metuljčice in Metuljčki, ki smo prišli iz celotne Slovenije, skupaj s svojimi najdražjimi, ki nas podpirajo in razumejo, vrteli okrog bogato obloženih miz, se medsebojno družili in delili izkušnje glede načina prehranjevanja, gibanja in sprostitve.

Zadnje predavanje z naslovom Hashimotov tiroiditis, je predstavila izr.prof.dr. Simona Gaberšček. Pojasnila je, da gre za avtoimunsko obolenje, za katerim obolijo tudi moški. Kot najpogostejše simptome te bolezni je navedla glavobol, vrtoglavice, povišan krvni tlak in poslabšan sluh, ki lahko preide v naglušnost. Super se mi je zdelo, ko je bolezen povezala z nosečnostjo in poudarila, da je treba pri nosečih ženskah dosledno izvajati meritve TSH. Povedala je, da je zelo pomembno sodelovanje tirologa in ginekologa. Edino, kar me je potrlo, je bil podatek, da gre pri Hashimotovem tiroiditisu za večje tveganje splava. Pa kljub temu sem trdno odločena, da se zaradi te informacije s fantom ne bova predala malodušju, saj zaupava, da bo v času moje nosečnosti potekalo vse v najlepšem redu in bo to čas lepega doživetja in veselega pričakovanja.

Vsa predavanja so bila zelo poučna in zanimiva. Škoda za tiste, ki si niso vzeli časa zase, saj so zamudili veliko pomembnih informacij.

Vodja skupine za samopomoč Šentjur pri Celju,

Suzana Mulej